Alapmeditáció - Mingtang meditáció

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Alapmeditáció

 



Alapmeditáció
Minden kedves érdeklődő számára letölthető
egész évben ez a meditáció technikai alapjait bemutató, azt tanító meditáció.

(Mp 3-as formátumban 9 614 KB)

Hogyan tölthető le a meditáció?


1. Kattintson a jobb egérgombbal a fenti képre vagy a "Letöltés" szóra.
2. A megjelenő menü pontjai közül válassza ki a "Cél mentése másként" menüpontot.
3. Válassza ki a helyet számitógépén ahova menteni kivánja a fájlt.
4. Mentés után mp3 formátumban megnyitható a fájl.

Következő meditációs tanfolyam 2014 januárjában lesz.  
Alkalmanként 2 óra 30 perc (hétfő, szerda és pénteki napokon) 18-20,30 óra közt.

Csoportok maximális létszáma 10 fő (min. 5 fő esetén indítjuk).

Amit mindenképpen el kell mondanunk erről a meditációról

Az alapmeditáció a Mingtang Meditációs Iskola (MMI) alapjait ismerheti meg a gyakorlóval; a meditáció közbeni helyes testtartást, helyes légzést, és csapongó agy kézbentartásának elemeit a mantrák, mandalák és mudrák használatát. A meditációs gyakorlatok segítik az egyén önmegvalósítását, képességei fejlesztésén keresztül. Az egyén kepeséginek feltárása, reális értékelése, a világban való helyének felismerését nevezik a keleti tudások a megvilágosodásnak. Az egyén megvilágosodása nem valami megfoghatatlan misztérium, nem titokzatos létérzés, hanem az az önmegvalósítási út melynek állomásai a tudattalanból, a tudatoson át, a tudatos és a tudattalan összekapcsolódásig egyfajta „extázis” állapotáig vezet. Az utat végigjárva megvalósíthatjuk önmagunkat, elérhetjük rejtet céljainkat, egonk kikapcsolásával önmagunkká válhatunk, amely a tudás és a megérzés harmonikus egységének világa. Út melynek mérföldköveit feltárva, eljutunk azoknak a kepeségeknek reális felismerése, amelyek az életünk folyamán egy-egy pillanatban élnek bennük. E kepeségekre építve a meditációk segítenek a továbbfejlődésünkben, önmagunk megvalósításában. Minden jelentősebb életcélváltozás az út öt lépésében jelenik meg. Meditációs gyakorlataink végzésekor az első időszakban az öt lépés első elemei kötik le a gyakorló figyelmét, keveset foglalkozik tudatosan a későbbi szakaszokkal. Amikor valaki túljutott a meditáció alapelemein egyre jelentősebbé válnak a későbbi szakaszok, az alapok rutinszerűvé válnak, azokkal szinte nem is kell foglalkozni egy-egy meditáció során. Az alapmeditáció azokat az eszközöket adja kezünkbe, teszi rutinszerűvé, melyek minden jó meditációban megtalálhatók. Az alapok jó elsajátítása, használata, már a meditálás elején eredményesé teszi a meditálást, rövid idő alatt biztosítja azokat a kellemes érzéseket amelyeket az egy e speciális állapotában meditáció közben el lehet érni.
Végigjárva azt utat melyet iskolánk nyújt az első lépés a meditáció technikájának elsajátítása, majd eljutunk a meditációkban használt elemek tudatos (tudományos) használatához, végül annak művészetének megéléséhez, melynek részei:

  •  Meditáció eszközkészletének tudatos alkalmazása.

  •  A meditáció technikájának elsajátítása, használata változó körülmények közt.

  •  Önmagunk fejlesztésének tudománya, belső világunk feltárásának segítségével.

  •  Meditálás életünk kiteljesedéséért, mentális és fiziológiai egészség megszerzésére.

  •  A kiteljesedett emberi lét elérése, mentális és fiziológia egészségünk megtartásával.

A Mingtang Meditációs Iskola gyakorlatai, meditációi segítenek az egyénnek önmaga megismerésében, az önmagáról alkotott reális kép kialakításában. Meditáció közben válaszokat kaphatunk az élet nagy kérdéseire, önmagunk fejlesztésének célirányos útját járhatjuk be. A folyamatos meditálás segíti gyakorlóját az élet nagy kérdéseinek megválaszolására, válaszok megkapására, amelyeket csak önmagunk adhatunk meg önmagunknak. A meditálás eszköztárában lévő testtartást és légzést a kezdeti időszakában be kell gyakorolni, ebben van segítségünkre ez az alapmeditáció. A tartás, a légzés és az agyi tevékenység összehangolása adja a meditáló kezébe azokat a szerszámokat, amelyek segítenek abban, hogy könnyedén, élvezettel tudd végezni a meditációikat. Ezen a területen megszerzett biztonságra építve célszerű megkezdeni a tényleges, célirányos meditálást. Javaslom, hogy ne siess, ezt a gyakorlatot többször végezd el, amíg nem válik természetessé a tartás és a légzés. Tartsd szem előtt az ősi taoista mondást:

Lassan siessünk!

Ha betartod ezt a szabályt, gyorsan fogsz fejlődni. A gyakorlás közben a meditáció alapelveit megismerheted, használati utasítást kapsz tested, légzésed beállítására. Az alapmeditációt először csendes körülmények között, lesötétített szobában hallgasd végig, még ne csináld a gyakorlatot csak figyelj és halgasd. Kérlek, ne alkossál róla se pozitív, se negatív véleményt, most légy külső szemlélő. Egy-két napon belül kezd el végezni a gyakorlatot, annyiszor végezd, ahányszor jónak látod, de mindenképpen juss el odáig, hogy úgy érezd légzésed és testtartásod a meditáció elején már automatikusan felveszi a megtanult formát.  Ismételd, és mindig találsz olyan részletet benne, ami az előzőekben elkerülte figyelmedet. Többszöri meditálás után az alapokat úgy begyakorlod, hogy későbbi meditációid idején már a tartás felvétele légzésedet lecsendesíti és agyad szinte észrevétlenül eléri a meditációhoz szükséges nyugalmi állapotot.

Minden meditáció alapja a laza test és tudat.

Az alapok begyakorlására nem sok az a 8-10 alkalom amely alatt eljutsz tested, agyad nyugodt, laza állapotába. Akár a könyvben lévő meditációkat fogod végezni, akár más úton fogsz járni erre a kiegyensúlyozott állapotra szükséged lesz. Számos módon lazíthatjuk el testünket és tudatunkat, figyelhetjük légzésünket, koncentrálhatunk belső szerveinkre, számolhatunk, légzésünk segítségével ráhangolódhatunk a világmindenség pulzálására ezek az eszközök mind-mind a meditációk alap eszközei. Ha meditálsz, agyad nyugalmi állapotba kerül, de ez egészen más állapot, mint az alvás. Iskolánk az éber, tudatos állapot megtartását kívánja elérni, ezért meditáció közben érezd magad körül a világot, annak ritmusát, pulzálását, érezd agyad kreatív kapcsolatát a világmindenséggel, testeddel. Meditatív állapotban feladatokat is adhatsz agyadnak, önmagadnak, erre szolgálnak a mantrák és a mandalák. Bár még nem tudod, de már ebben a meditációban használod e két eszközt és tovább is léptél hiszen testtartásod valójában egy mudra. Végezetül a meditáció befejezéskor figyelj arra, hogy a minden meditációd végén térj vissza való világodba, abba ahol, amiben élsz, álomképet ne dédelgess, a cél legyen valós amely felé haladni kívánsz.


 
 
 
 
 
 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz